Wrocławskie lotnisko jest świadkiem kolejnej dużych inwestycji, która ma na celu zwiększenie komfortu obsługi lotów pasażerskich, a także gwarantowanie ciągłości dostaw paliwa. Dzięki uprzejmości ekipy Radia Wrocław mieliśmy szansę przyjrzeć się bliżej procedurze tankowania samolotu przewożącego pasażerów. Przyjrzyjmy się, jak to wszystko działa w praktyce.
Na terenie portu lotniczego każdego dnia około 60 samolotów jest poddawanych procesowi tankowania. Najnowsza stacja paliw wyróżnia się czterema zbiornikami, z których każdy jest w stanie pomieścić do 100 m3 paliwa. Ma to zapewnić wystarczającą ilość rezerwy paliwa lotniczego na wypadek potencjalnych opóźnień w dostawach. Takie rozwiązanie daje minimum jednodniowy bufor czasowy, umożliwiający ciągłe tankowanie samolotów bez zakłóceń.
Budowa tej nowoczesnej stacji trwała około roku i pochłonęła niemal 15 milionów złotych. Jest to inwestycja, która z pewnością przyniesie korzyści zarówno dla portu lotniczego, jak i dla pasażerów korzystających z jego usług.