W mieście Wrocław, mieszkańcy Jagodna i części Wojszyc zyskali szybką drogę do centrum dzięki nowo wybudowanej, wydzielonej trasie autobusowej na ulicach Buforowej i Bardzkiej. Jednakże, w godzinach szczytu autobusy na równoległej ulicy Grota-Roweckiego nadal stoją w korkach. Rozwiązaniem, które miasto proponuje, jest poprawa komunikacji miejskiej na Ołtaszynie i Wojszycach poprzez kierowanie pasażerów do Jagodna, gdzie mogą korzystać z wydzielonej trasy. W tym celu planowane jest wybudowanie łącznika między ulicami Iwaszkiewicza a Kajdasza.
Nowa trasa dla lepszej komunikacji
Projektowana trasa będzie dostępna wyłącznie dla autobusów, rowerzystów oraz pieszych, co pozwoli na szybsze dotarcie do centrum z Ołtaszyna i Wojszyc przez Jagodno. Choć nie będzie to najkrótsza droga, czas przejazdu ma być zdecydowanie krótszy. Wrocławskie Inwestycje, działające w imieniu miasta, podpisały umowę na projekt trasy z Dolnośląską Pracownią Projektową. Firma ta ma 13 miesięcy na przygotowanie dokumentacji za 589 tys. zł.
Specyfikacje projektowe
Nowa droga ma być funkcjonalna i bezpieczna. Projekt przewiduje:
- jezdnię o szerokości od 6,5 do 7 metrów,
- chodniki po obu stronach o szerokości 2,3 metra,
- dwukierunkową ścieżkę rowerową o szerokości 3 metrów, zlokalizowaną po północnej stronie jezdni.
Dodatkowo trasa będzie wyposażona w oświetlenie i system odprowadzania wody, a pas zieleni oddzieli ścieżki piesze i rowerowe od jezdni.
Realizacja Pakietu dla Południa
Budowa łącznika Iwaszkiewicza – Kajdasza jest kluczowym elementem Pakietu dla Południa, kompleksowego planu mającego na celu usprawnienie komunikacji w rejonach Jagodna, Wojszyc, Krzyków, Partynic, Kleciny i Ołtaszyna. Mieszkańcy postulowali o połączenie ulicy Grota-Roweckiego z Buforową, co jest częścią tego planu. Ulica ta ma być przedłużeniem ul. Iwaszkiewicza i spotka się z ul. Kajdasza, a jej część będzie dostępna tylko dla autobusów, rowerzystów i pieszych, aby uniknąć korków.
Planowane udogodnienia
Projekt obejmuje również zaplanowanie:
- dwóch par przystanków autobusowych,
- analizy możliwości stworzenia dodatkowych miejsc postojowych,
- opcji nasadzenia wysokiej zieleni.
Widok na obszar, gdzie ma przebiegać nowa droga, już teraz budzi zainteresowanie mieszkańców. Zakończenie procesu projektowego to pierwszy krok ku realizacji inwestycji, która może znacząco wpłynąć na poprawę jakości życia w południowych dzielnicach Wrocławia.
Źródło: wroclaw.pl

