Nowy system odcinkowego pomiaru prędkości na A4: Kiedy zacznie działać?

Wkrótce kierowcy korzystający z autostrady A4 napotkają nowe rozwiązania mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa. Między Kątami Wrocławskimi a Pietrzykowicami zostanie wdrożony nowy system odcinkowego pomiaru prędkości. Jego obecność ma na celu zmniejszenie liczby wypadków na jednym z najczęściej używanych fragmentów tej trasy.

Końcowe etapy instalacji systemu

Główny Inspektorat Transportu Drogowego informuje, że montaż systemu zakończy się formalnym odbiorem infrastruktury do piątku, 12 września. Po tej fazie nastąpi kluczowy etap testów, które mają potrwać kilka dni. Jeśli testy wypadną pomyślnie, system zacznie rejestrować naruszenia prędkości jeszcze w tym miesiącu.

Proces testowania i regulacji

Kiedy kamery i urządzenia pomiarowe są już na miejscu, konieczna jest ich dokładna kalibracja. To kluczowy element, który zapewnia precyzyjne działanie systemu. Przygotowania techniczne rozpoczęły się trzy tygodnie temu, obejmując m.in. dostosowanie kamer do panujących tam warunków drogowych.

Plany rozbudowy sieci pomiarowej

Nowoczesny system pomiarowy pojawi się także na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Zamontowane będą urządzenia między węzłami Wrocław-Północ a Wrocław-Lotnisko, aby skuteczniej zapobiegać częstym wypadkom na tym odcinku. Plany zakładają dalsze rozszerzanie systemu na kolejne obszary w kraju, co jest częścią strategii mającej na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

Obecny stan sieci pomiarowej w regionie

Obecnie na Dolnym Śląsku funkcjonują cztery lokalizacje z systemami odcinkowego pomiaru prędkości. Należą do nich: tunel na S3, odcinek autostrady A4 od Kostomłotów do Kątów Wrocławskich, Aleja Sobieskiego we Wrocławiu oraz droga wojewódzka numer 403 przy węźle Brzeg. W planach jest uruchomienie 43 nowych punktów pomiarowych w całym kraju, co ma znacząco poprawić bezpieczeństwo na drogach.