Po gruntownej modernizacji linii kolejowej łączącej Wrocław z miejscowością Międzylesie, czas podróży między tymi punktami ulegnie skróceniu aż o pół godziny. Te optymistyczne wiadomości przekazały osoby reprezentujące PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Część prac związanych z remontem torów pomiędzy Kamieńcem Ząbkowickim a Bardem Przyłękiem została już ukończona, natomiast całkowite zakończenie modernizacji przewidziane jest na połowę grudnia.
Koszt prac przy linii numer 276, która łączy Wrocław i Międzylesie, wynosi około 130 milionów złotych. Efektem inwestycji będzie to, że czas przejazdu pociągami na tej trasie skróci się do zaledwie 100 minut. To niewątpliwie ważna informacja dla wszystkich korzystających z tej linii, zwłaszcza że jest ona głównym szlakiem kolejowym do Pragi. W ramach wymienionej rewitalizacji przeprowadzono remonty na wielu obiektach inżynieryjnych. Ogólnie rzecz biorąc, prace prowadzone były na siedemnastu wiaduktach, pięciu mostach i w jednym tunelu.
Na liście ukończonych prac znajdują się między innymi zadania wykonane na moście w Żórawinie, na dwóch wiaduktach pomiędzy Starczowem a Kamieńcem Ząbkowickim oraz na przeprawach w Służejowie i Boguszynie. Prace zakończyły się również w ponad trzystumetrowym tunelu w Długopolu-Zdroju. Po procesie piaskowania odnowiono portale tego 150-letniego obiektu – informuje Marta Pabiańska, rzeczniczka prasowa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Podczas remontu między Kamieńcem Ząbkowickim a stacją Bardo Przyłęk wykonano wymianę torów. W pracach wykorzystano specjalistyczny kombajn kolejowy.