Trzy tunele połączą Kleczków z Ołbinem: nowa era komunikacji w Wrocławiu!

Wrocław planuje znaczące inwestycje w infrastrukturę, mające na celu poprawę komunikacji między osiedlami Ołbin i Kleczków. Dzięki nowemu tunelowi pod torami kolejowymi mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do transportu publicznego i wygodniejsze warunki przemieszczania się. Tunel ma przebiegać przez teren, który obecnie należy do Browarów Wrocławskich, a po stronie Kleczkowa powstanie nowa ulica, która połączy się z już istniejącymi ulicami Browarną i Zakładową.

Nowe tunele jako klucz do lepszej komunikacji

Miasto planuje budowę trzech nowych tuneli, które zrewolucjonizują komunikację między Kleczkowem a Ołbinem. Obszary te są obecnie oddzielone linią kolejową nr 143, co sprawia, że komunikacja między nimi jest utrudniona. Jednakże rozwój wschodniej części Kleczkowa, gdzie powstają nowe inwestycje mieszkaniowe, wymaga lepszych rozwiązań transportowych. Również obecny tunel na ulicy Rychtalskiej, jedyne dotychczasowe połączenie, nie wystarcza do zaspokojenia rosnących potrzeb mieszkańców.

We współpracy z deweloperami, miasto realizuje dwa z trzech tuneli, a także nowe drogi w tej części Kleczkowa. Trzeci tunel zostanie zrealizowany przez miasto. Dzięki tym zmianom mieszkańcy uzyskają bardziej efektywny dostęp do kluczowych ulic komunikacyjnych w mieście, takich jak ulica Jedności Narodowej, Słowiańska czy Nowowiejska.

Przystosowanie tuneli do różnorodnych potrzeb

Tunele zaprojektowano z myślą o pieszych, rowerzystach i autobusach miejskich. Szczególną uwagę poświęcono jednemu z nich, który ma poprawić przepływ autobusów i zredukować zatory drogowe na Rychtalskiej. Inwestycja ma również na celu zachęcanie mieszkańców do korzystania z bardziej ekologicznych środków transportu niż samochody osobowe.

Specyfika i lokalizacja każdego z tuneli

Pierwszy tunel, realizowany przez dewelopera Tru Development, ma skrócić czas dojścia mieszkańców z ulic Miłosza i Słonimskiego do przystanków tramwajowych przy Jedności Narodowej i Słowiańskiej, z 15 do zaledwie 6 minut. Tunel ten obejmie również trasę rowerową, co ułatwi przemieszczanie się cyklistom.

Drugi tunel, zaplanowany 300 metrów od obecnego na Rychtalskiej, będzie dostosowany głównie do ruchu autobusowego, ale nie zabraknie w nim przestrzeni dla pieszych i rowerzystów. Projekt zakłada również przedłużenie istniejących ulic, co wpłynie na poprawę komunikacji w obszarze miejskim.

Bezpieczeństwo i wygoda jako priorytet

Radosław Górecki, rzecznik prasowy Archicomu, zaznacza, że inwestycja ma na celu nie tylko zwiększenie komfortu, ale i bezpieczeństwa uczestników ruchu. Modernizacja infrastruktury komunikacyjnej pozwoli na lepsze połączenie głównych dróg transportowych, co przełoży się na zmniejszenie korków i łatwiejszy dostęp do różnych części Wrocławia.

Rekreacyjny wymiar trzeciego tunelu

Trzeci tunel, o planowanej długości około 40 metrów, powstanie dzięki współpracy z Rafins i połączy trasę pieszo-rowerową przy Kanale Miejskim z mostami Warszawskimi. Projekt przewiduje dwie drogi realizacji, co zależy od zamierzeń PKP PLK dotyczących modernizacji linii kolejowej. Tunel ma stać się popularnym szlakiem spacerowym i rowerowym, wzbogacając ofertę rekreacyjną miasta.

Prace nad projektem tunelu są już w toku i mają zakończyć się do 2028 roku. W tym momencie trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na szczegółowy projekt budowlany. Ta długoterminowa inwestycja ma na celu znaczną poprawę jakości życia wrocławian, zapewniając szybszy, bardziej ekologiczny i bezpieczny transport.

Źródło: wroclaw.pl