Wdrożenie nowatorskiego projektu transportowego na południu Wrocławia zapowiedziane przez prezydenta miasta

31 marca 2025 roku stał się ważnym dniem dla komunikacji miejskiej we Wrocławiu, kiedy to Jacek Sutryk, prezydent miasta, ogłosił zawarcie umowy mającej na celu poprawę efektywności funkcjonowania transportu publicznego na południowych terenach miasta. Spółka nosząca nazwę Wrocławskie Inwestycje stała się stroną kontraktu, który został podpisany z firmą Elektonim. Przedmiotem umowy jest realizacja projektu znanego jako „mini TAT” na ulicy Bardzkiej, co będzie kosztować 12,3 miliona złotych.

Zakres inwestycji obejmuje gruntowną przebudowę ulicy Bardzkiej na odcinku pomiędzy aleją Armii Krajowej a ulicą Piękną. Głównym punktem całego przedsięwzięcia jest stworzenie brakującego odcinka wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej. Dzięki tej zmianie autobusy będą miały możliwość poruszania się po torowisku tramwajowym. W obecnej sytuacji pojazdy komunikacji miejskiej są zmuszone do przemieszczania się z przystanku na wschodnią stronę jezdni, co po zrealizowaniu planowanej modernizacji nie będzie już koniecznością.

Całość prac, których koszt wynosi 12,3 miliona złotych, zostanie wykonana przez firmę Elektonim. Na finalizację całego przedsięwzięcia wykonawca ma czas do 9 miesięcy. Oznacza to, że zgodnie z planem zakończenie inwestycji powinno nastąpić w grudniu 2025 roku lub najpóźniej w styczniu 2026 roku.