Wielka przebudowa Drobnera-Dubois: Zmiany tras tramwajów 0, 6, 7 i 19 od 22 listopada

W sobotę 22 listopada mieszkańcy miasta będą świadkami rozpoczęcia znaczącej transformacji komunikacyjnej w okolicach ulicy Drobnera. Prace nad stworzeniem nowoczesnego węzła przesiadkowego przy skrzyżowaniu z ulicą Dubois oznaczają, że przez najbliższe półtora roku ten rejon stanie się placem budowy. Zmiany będą miały wpływ na trasy czterech linii tramwajowych, a mianowicie linii 6, 7, 19 oraz weekendowej linii 0.

Przesiadkowy punkt przyszłości

Inwestycja zakłada przekształcenie obecnego, przestarzałego układu komunikacyjnego w nowoczesny, funkcjonalny węzeł przesiadkowy. Powstaną szerokie, podwójne perony, które będą obsługiwać zarówno tramwaje, jak i autobusy. Nowe przystanki zostaną zaprojektowane z myślą o ekologii, co oznacza, że będą wkomponowane w zieloną przestrzeń miejską, co poprawi estetykę okolicy oraz komfort pasażerów.

Zmiany tras tramwajowych

W wyniku prac budowlanych, od porannych wyjazdów w sobotę, trasy kilku linii tramwajowych będą musiały zostać zmienione, aby dostosować się do nowych warunków drogowych. Każda z linii ruszy w inną stronę, omijając aktualny plac budowy.

Linia 0

Podróżujący linią 0 będą korzystać z trasy wiodącej przez kluczowe punkty miasta, takie jak Dworzec Główny, plac Teatralny, plac Dominikański, aż do ZOO, mijając po drodze mosty i liczne ulice, które łączą się z najważniejszymi miejscami stolicy Dolnego Śląska.

Linia 6

Trasa linii 6 zaczyna się w Krzykach, prowadząc przez centralne arterie miasta takie jak Świdnicka i plac Teatralny, a kończy się na pętli Kromera. Ten wybór trasy zapewni pasażerom dogodny dostęp do centrum oraz do obszarów mieszkalnych.

Linia 7

Z Poświętnego do Kleciny, linia 7 pokonuje trasę obejmującą most Trzebnicki oraz plac Powstańców Wielkopolskich. W ten sposób tramwaje łączą północne i południowe części miasta, przejeżdżając przez główne ulice, takie jak Żmigrodzka i Powstańców Śląskich.

Linia 19

Linia 19, zaczynająca się na Kozanowie, przemierza miasto przez most Mieszczański, Dmowskiego, aż do ZOO, oferując pasażerom malownicze widoki na miejskie krajobrazy podczas podróży. W drodze powrotnej tramwaje wracają tą samą trasą, zapewniając użytkownikom łatwy dostęp do różnych części miasta.

Zmiany w komunikacji miejskiej, choć tymczasowo mogą stanowić wyzwanie dla mieszkańców, są krokiem w stronę bardziej zrównoważonego i przyjaznego środowiska miejskiego. Nowy węzeł przesiadkowy na Drobnera ma szansę stać się wzorem dla przyszłych inwestycji tego rodzaju, łącząc nowoczesność z troską o otoczenie.

Źródło: wroclaw.pl