Nowym sponsorem tytularnym Stadionu Wrocław została firma Tarczyński. Od teraz stadion będzie więc nosił nazwę Tarczyński Arena Wrocław. Poznaliśmy szczegóły tej operacji.
Znany producent wędlin i mięsa będzie się reklamował na wrocławskim stadionie
Tarczyński jest jednym z największych i najbardziej rozpoznawalnych producentów mięsa i wędlin w kraju. Podczas podpisywania umowy jeden z członków zarządu firmy, Tomasz Tarczyński, wspominał o związku mięsa ze sportem. To cenne źródło białka, mięso daje energię, ma więc związek ze sportem i stadionem – tak można było odczytać słowa przedstawiciela firmy.
Producent mięs jest związany z regionem – swoją siedzibę ma w Trzebnicy, niedaleko Wrocławia. Stolica Dolnego Śląska od zawsze jest więc jednym z istotnych dla firmy Tarczyński miejsc. Umowa między nowym sponsorem tytularnym, a Stadionem Wrocław obowiązuje przez sześć lat. W tym czasie wrocławski stadion ma nosić nową nazwę, zawierającą nazwę sponsora. W zamian otrzyma jednak niemały zastrzyk gotówki.
Prezydent Wrocławia zdradził, ile pieniędzy otrzyma wrocławski obiekt od nowego sponsora
Jacek Sutryk, który jest prezydentem stolicy województwa dolnośląskiego, powiedział mediom, ile gotówki wpłynie do kasy stadionu. Chodzi o 14 milionów złotych, czyli niemałą sumę, jak na polskie realia.
Grypa Tarczyński funkcjonuje z powodzeniem na polskim rynku mięs i wędlin od trzydziestu lat. To trzy razy dłużej, niż wynosi historia wrocławskiego stadionu. Wybudowany jako jeden z obiektów na EURO 2012 w Polsce i na Ukrainie Stadion Miejski we Wrocławiu powstał dziesięć lat temu. Zarówno Stadion, jak i producent mięsa są firmami dobrze znanymi poza Polską. Na wrocławskim obiekcie, poza meczami EURO 2012, rozegrano wiele meczów, w tym także Reprezentacji Polski. Grupa Tarczyński sprzedaje swoje produkty w ponad trzydziestu krajach.
Pieniądze Tarczyńskiego pomogą stadionowi
Czternaście milionów złotych, czyli wynagrodzenie za wykorzystanie nazwy stadionu do promocji marki, przyda się wrocławskiemu obiektowi. Pozwoli na poprawę stabilności finansowej stadionu, a także umożliwi nowe inwestycje. Pozyskanie takiego sponsora jest również świetnym manewrem wizerunkowym dla wrocławskiego obiektu.
Czekamy na pierwsze mecze piłkarskie na Tarczyński Arena Wrocław. Domowe spotkania rozgrywa tutaj lokalny klub – Śląsk Wrocław. Stadion ma pojemność ponad 40 tysięcy widzów i często jest miejscem odbywania się różnych wydarzeń sportowych i kulturalnych. W 2020 roku uruchomiono nawet kino samochodowe, które działało na dużym parkingu przed Stadionem Wrocław.