Wrocławskie MPK przygotowuje się do realizacji jesiennego remontu torowisk na ważnych trasach łączących centrum z osiedlami Gaj i Tarnogaj. Chociaż potrzeba tych prac wydaje się oczywista, ich przyszłość jest niepewna z powodu problemów z ofertami przetargowymi. Stan torowisk, które zostały wykonane przy użyciu tzw. technologii węgierskiej, wymusił już w tym roku kilka awaryjnych napraw, mających na celu tymczasową stabilizację infrastruktury na Hubach przed kompleksowym remontem.
terminy prac remontowych
Zgodnie z dokumentacją przetargową, MPK Wrocław zaplanowało, aby remont odbył się w okresie od 8 listopada 2025 roku do 18 stycznia 2026 roku. Aby było to możliwe, kluczowe jest jednak znalezienie odpowiedniego wykonawcy na czas. Tymczasowe naprawy były na razie wystarczające do utrzymania ruchu, ale potrzeba gruntownych działań jest coraz bardziej nagląca.
przetarg na ulice borowską i glinianą
Przetarg dotyczący remontu torowisk na ulicach Borowskiej i Glinianej ujawnił finansowe wyzwania stojące przed miastem. Zarezerwowane na ten cel 2,4 miliona złotych okazały się niewystarczające, a oferty otwarte 10 września pokazały, że żadna z czterech firm nie mieści się w założonym budżecie. Najniższa propozycja firmy GM Roads Polska Sp. z o.o. wynosi 4,60 miliona złotych, co oznacza, że brakuje 2,2 miliona złotych do pokrycia tej oferty.
obecne trudności finansowe
Problem z przetargiem nie jest jedynym wyzwaniem finansowym dla MPK Wrocław. Ostatnio miasto często boryka się z ofertami, które przewyższają dostępne fundusze. Z tego powodu unieważniono przetarg na dokumentację torowisk na ul. Teatralnej i Moście Pokoju, a projektanta dla ul. Mickiewicza nadal nie udało się znaleźć. Podobne trudności dotyczą także analiz dokumentacji dla ul. Łokietka oraz przebudowy ul. Nowowiejskiej.
plany na przyszłość pomimo trudności
Pomimo obecnych problemów budżetowych, Wrocław nie rezygnuje z planowanych inwestycji. Niedawno MPK rozpoczęło poszukiwania firmy do stworzenia dokumentacji projektowej dla prac torowych na rondzie Reagana. Dowodzi to determinacji miasta w dążeniu do poprawy infrastruktury transportowej, mimo napotykanych wyzwań finansowych.