Most Grunwaldzki, który rozciąga się nad rzeką Odrą i łączy centralną część Wrocławia z jego wschodnimi rejonami, jest istotnym elementem infrastruktury miejskiej. Mający 113 lat, malowniczy most stanowi krytyczne połączenie, które wykracza poza swoją funkcjonalność, stając się jednym z najbardziej znanych symboli miasta. Jednakże, po upływie ponad trzech dekad od ostatniej renowacji, władze miasta potwierdziły, że konieczna jest kolejna renowacja tej monumentalnej struktury.
Stan techniczny Mostu Grunwaldzkiego nie jest idealny po tylu latach eksploatacji, a zidentyfikowane uszkodzenia muszą zostać naprawione. Tylko w ten sposób można zapobiec dalszemu obniżaniu się nośności tego kluczowego dla miasta obiektu. Z tego powodu planuje się przeprowadzenie prac remontowych w latach 2025-2027.
Cennym szczegółem dotyczącym mostu Grunwaldzkiego jest to, że jest to jedyny wiszący most w Polsce obsługujący zarówno ruch autobusowy jak i tramwajowy. Zaplanowany według projektu Martina Mayera i Roberta Weyraucha w latach 1908-1910, projekt ten został później zmodyfikowany przez Richarda Plüddemanna. Prace konserwacyjne były przeprowadzane wcześniej dwukrotnie – w 1982 i 1990 roku. Aktualna nośność mostu wynosi 30 ton i zostanie utrzymana po planowanym remoncie.