W sobotę na ulicy Przyjaźni odbyły się ważne testy systemu sterowania ruchem tramwajowym. Próby miały na celu ocenę efektywności nowo zainstalowanej mijanki na torowisku tramwajowym. Eksperymenty przeprowadzane były przez wykonawcę oraz nadzór ruchu MPK, aby upewnić się, że system funkcjonuje poprawnie w różnych warunkach.
Symulacje z pustymi wagonami
Podczas testów na czas symulacji wstrzymano regularne kursy tramwajów linii 7 i 17 do Kleciny. Zamiast tego, przez nowo powstały odcinek torowiska przejeżdżały puste wagony. Celem było sprawdzenie, jak system reaguje na różne scenariusze dotyczące liczby tramwajów na odcinku między pętlą na Klecinie a skrzyżowaniem ulic Przyjaźni i Karkonoskiej.
Wprowadzenie mijanki do regularnej eksploatacji
Po udanych testach, od 15 grudnia MPK wprowadziło mijankę do codziennego użytku. To ważny krok w usprawnieniu ruchu tramwajowego w tej części miasta.
Budowa dodatkowego toru
Prace nad nowym odcinkiem torowiska rozpoczęły się latem bieżącego roku. Inwestycja, której koszt wyniósł blisko 5 milionów złotych, obejmowała budowę ponad 60-metrowego fragmentu toru na ulicy Przyjaźni, w pobliżu przystanku „Sąsiedzka”.
Nowoczesne rozwiązania dla bezpieczeństwa
W ramach inwestycji zainstalowano sygnalizatory świetlne dla motorniczych, informujące o możliwości bezpiecznego wjazdu na jednotorowy odcinek bez ryzyka spotkania z tramwajem jadącym z naprzeciwka. Dzięki temu rozwiązaniu tramwaje mogą teraz szybciej pokonywać ten odcinek.
Korzyści dla pasażerów
Dzięki nowej mijance, tramwaje nie muszą już dłużej czekać na zwolnienie pojedynczego toru. Mijanka umożliwia bezkolizyjne wyminięcie się tramwajów jadących w przeciwnych kierunkach, co przyczynia się do poprawy płynności ruchu.
Modernizacja floty tramwajowej
MPK planuje dalsze inwestycje w rozwój infrastruktury transportowej. W ramach tych planów przewiduje się zakup 160 nowych tramwajów, co oznacza początek modernizacji floty i stopniowe wycofywanie starych pojazdów modelu Konstal.
Źródło: wroclaw.pl
