MPK Wrocław zaplanowało przeprowadzenie przetargu, który ma na celu wyłonienie wykonawcy prac modernizacyjnych na odcinku torowiska ul. Podwale pomiędzy pl. Jana Pawła II a pl. Orląt Lwowskich. Prace renowacyjne będą musiały przebiegać w czasie zaplanowanej przerwy w ruchu komunikacyjnym jeszcze w ciągu obecnego roku.
Prace modernizacyjne obejmą fragment torowiska o długości 553 metrów. Tor ten, używany również jako pas dla autobusów, charakteryzuje się nawierzchnią betonową wykonaną w technologii płyty węgierskiej oraz płyty betonowej. Niestety, stan techniczny tej części torowiska pozostawia wiele do życzenia – są tam widoczne liczne kraterowe ubytki nawierzchni i zapadnięcia szyn.
Głównym celem tej inwestycji jest odnowienie torowiska tak, aby odpowiadało ono najnowszym standardom i wymogom technicznym. MPK Wrocław ma nadzieję, że efektem prowadzonych prac będzie zmniejszenie liczby incydentów z wykolejeniami tramwajów oraz poprawa warunków drogowych poprzez wyrównanie nawierzchni. W ramach prac modernizacyjnych przewidziane są demontaż istniejącej konstrukcji torowiska, wymiana szyn, zastosowanie nowej nawierzchni bezpodsypkowej z podbudową oraz nawierzchnią betonową i wykonanie drenażu torowiska.
Ostateczny termin składania ofert w przetargu upływa 5 sierpnia. Wybór wykonawcy będzie podyktowany ceną oferty (60% ważności) oraz gwarancją jakości (40%). Faza projektowa – wraz z uzyskaniem wszystkich niezbędnych pozwoleń na realizację robót – ma potrwać 70 dni. Czas na wykonanie wszystkich prac wynosi również 70 dni, licząc od dnia rozpoczęcia prac. MPK Wrocław przewiduje możliwość 55-dniowej przerwy w ruchu tramwajowym od 4 listopada do 29 grudnia, ale nie dopuszcza przerw w ruchu na pl. Jana Pawła II oraz pl. Orląt Lwowskich.