Władze Wrocławia poinformowały o rozpoczęciu procedury przetargowej na dostarczenie usług transportowych dla linii aglomeracyjnych do Czernicy, Długołęki oraz Wiszni Małej. Zarządca, który zostanie wybrany w wyniku przetargu, ma za zadanie dostarczyć do tych miejscowości nowe autobusy z zaawansowanym wyposażeniem na okres sześciu lat.
Zakres obowiązków zwycięzcy przetargu obejmie obsługę linii podmiejskich numer: 904, 905, 908, 911, 914, 920, 921, 924, 928, 930, 931, 941, 944, 945, 955, 961 oraz 964. Te linie będą zapewniać połączenia między Wrocławiem a Czernicą, Długołęką i Wisznią Małą. Dodatkowo przewoźnik będzie odpowiedzialny za prowadzenie miejskiego transportu na liniach numer: 100, 108, 115, 120, 121, 147, 150, 151 oraz 315 oraz na liniach specjalnych w przypadku ich uruchomienia. Obecnie te usługi świadczy MPK Wrocław wspólnie z podmiotem wykonującym usługi na zlecenie.
Do spełnienia jest także wymóg dotyczący floty pojazdów. Przewoźnik musi zapewnić co najmniej 92 autobusy prosto z fabryki. Znaczna część z nich musi spełniać normy niskoemisyjne (norma Euro VI). Na potrzeby obsługi wymienionych linii konieczne będzie:
– dostarczenie 40 autobusów przegubowych o długości około 18 metrów;
– dostarczenie 40 autobusów solo o długości około 12 metrów;
– dostarczenie 12 autobusów midi o długości około 10 metrów.
Autobusy powinny być wyposażone w ogrzewanie i klimatyzację. Powinny być monitorowane i niskopodłogowe. Dodatkowo powinny posiadać gniazda USB umożliwiające ładowanie telefonów komórkowych przez pasażerów. W skład wyposażenia mają także wejść defibrylator AED oraz udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Dodatkowo autobusy muszą być wyposażone w kasowniki biletowe umożliwiające zakup biletu.