Wrocławskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) podjęło kroki w celu modernizacji swojego taboru, zawierając umowę na remont 6 z 31 dwukierunkowych tramwajów typu Skoda 19T. To element szeroko zakrojonego planu dążącego do ulepszenia miejskiego taboru przewoźnika, na który ma zostać przeznaczone kwotę rzędu 186 milionów złotych.
Dnia 10 października, MPK Wrocław finalizowało umowę z firmą SAATZ na sumę 36,5 milionów złotych. Umowa dotyczy modernizacji prawie jednej piątej z całego wrocławskiego taboru tego typu, czyli 6 z 31 dwukierunkowych Skód 19T. Cztery z nich mają powrócić do Wrocławia po upływie 1,5 roku od rozpoczęcia prac, zaś pozostałe dwa – pół roku później. Prace mają ruszyć niemal natychmiast po zakończeniu niezbędnych formalności.
„Planowane prace mają charakter gruntowny i obejmują szereg działań. Naszym celem jest dostosowanie tych pojazdów do obecnych standardów technologicznych. Po przeprowadzeniu remontu, tramwaje te powinny być bardziej komfortowe, bezpieczne, ekonomiczne i atrakcyjniejsze pod względem estetyki” – wyjaśnia Witold Woźny, prezes MPK Wrocław.
Co stanie się z pozostałymi 25 tramwajami? Informacje zawarte w miejskim biuletynie sugerują, że MPK może zdecydować się na rozszerzenie umowy o modernizację wszystkich posiadanych Skód 19T. Witold Woźny wskazuje, że firma zamierza skorzystać z opcji umożliwiającej przeprowadzenie takiej modernizacji. W takim przypadku proces ten miałby przebiegać szybciej niż dla pierwszych sześciu pojazdów i kosztować około 186 milionów złotych.