Wrocław i okoliczne gminy postawiły na zrównoważone rozwiązania w komunikacji miejskiej. Po przeprowadzeniu prób z autobusami elektrycznymi, przyszła pora na testowanie autobusów hybrydowych. Te innowacyjne pojazdy dobrze spełniają rygorystyczne normy środowiskowe, charakteryzują się niższym zużyciem paliwa w porównaniu do tradycyjnych autobusów, a przy tym nie wymagają tak specjalistycznej infrastruktury jak pojazdy napędzane wyłącznie prądem elektrycznym.
Od jutra, czyli od 8 listopada, pasażerowie korzystający z trzech linii łączących gminę Długołęka z Wrocławiem będą mieli możliwość podróżować nowoczesnym autobusem hybrydowym marki Mercedes-Benz Citaro.
Ten innowacyjny 12-metrowy pojazd będzie można spotkać na liniach strefowych o numerach 911, 921 i 924. Autobus jest wyposażony w najnowsze systemy bezpieczeństwa, które są już dobrze znane pasażerom korzystającym z aglomeracyjnej komunikacji miejskiej. Wśród nich znajduje się asystent skrętu w prawo oraz aktywny asystent hamowania, które zdecydowanie podnoszą poziom bezpieczeństwa najbardziej narażonych uczestników ruchu drogowego, czyli pieszych. Wdrażanie takich rozwiązań w komunikacji aglomeracyjnej Wrocławia jest realizowane sukcesywnie od 2020 roku.