Wiceminister infrastruktury, Paweł Gancarz, zapowiedział możliwe zmiany w perspektywie rozbudowy infrastruktury drogowej. Wskazał, że decyzja dotycząca ewentualnej realizacji nowego fragmentu autostrady A4 na obszarze Wrocławia może zostać podjęta już w ciągu najbliższych tygodni.
Obecnie, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) nie uwzględnia tego scenariusza, skupiając się na planach poszerzenia istniejącego odcinka między Wrocławiem a Legnicą o dodatkowy trzeci pas ruchu oraz pas awaryjny, zachowując przy tym dotychczasowe położenie trasy.
Odcinek A4 łączący Wrocław z Legnicą jest jednym z najbardziej przeciążonych i niebezpiecznych fragmentów sieci drogowej w naszym kraju. Dlatego też konieczność wprowadzenia zmian jest niezaprzeczalna. Pytanie, które stawiane jest przez wielu ekspertów brzmi: czy lepszym rozwiązaniem będzie modernizacja i rozbudowa istniejącej trasy czy budowa zupełnie nowego odcinka?
Zdaniem Lidii Markowskiej, dyrektorki GDDKiA, która udzieliła wywiadu na ten temat w listopadzie 2023 roku, rozbudowa istniejącego fragmentu drogi, podobnie jak w przypadku innych odcinków ekspresowych czy autostrady A18, daje możliwość efektywnego kierowania ruchem. W sytuacjach awaryjnych, poszerzona autostrada z dodatkowym pasem awaryjnym pozwoliłaby na sprawniejsze usuwanie utrudnień i przywrócenie płynności ruchu.