Uwaga mieszkańcy południowych i zachodnich dzielnic! W dniach 4-5 października czekają nas kolejne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej na skutek remontu torowiska na ul. Bardzkiej. Przygotowaliśmy dla Was szczegółowy przewodnik po nowych trasach tramwajów oraz autobusów, abyście mogli bez problemów zaplanować swoje podróże i uniknąć niepotrzebnych niespodzianek.
Tramwaje linii 18: objazd przez centrum i północ miasta
Tramwaje linii 18 zostaną przekierowane na zmodyfikowaną trasę, która pozwoli ominąć remontowany odcinek. W kierunku Tarczyński Arena (Królewiecka) pojazdy będą odjeżdżać z Pilczyckiej, przejeżdżając przez Popowicką, Starogroblową, Długą oraz most Mieszczański. Następnie trasa poprowadzi przez ulice Dubois, Pomorską i most Pomorski, skąd tramwaje wjadą na Nowy Świat, Kazimierza Wielkiego, Widok, Teatralną i Skargi. Dalej pojadą ulicami Kołłątaja, Peronową, Borowską oraz Glinianą aż do przystanku GAJOWA (nr 21007). Po krótkim postoju tramwaje ruszą z powrotem w stronę zachodu.
W przeciwnym kierunku, początek trasy wyznacza przystanek GAJOWA (nr 21008). Tramwaje pojadą przez Glinianą, Borowską, Peronową i Kołłątaja, potem przez Skargi, Teatralną, Widok, Kazimierza Wielkiego i Nowy Świat. Dalej trasa prowadzi przez most Pomorski, Pomorską, Dubois, most Mieszczański oraz Dmowskiego, po czym przez Długą, Starogroblową, Popowicką i Pilczycką wrócą do Tarczyński Arena.
Ważne: Przystanek GAJOWA jest kluczowym punktem przesiadkowym dla pasażerów z południa Wrocławia. Zalecamy sprawdzenie dokładnych godzin odjazdów!
Jak kursować będzie linia tramwajowa 21?
Tramwaj 21 pojedzie na zmienionej trasie: z Pilczyckiej przez Milenijną, Legnicką do placu Jana Pawła II, skąd przejedzie ulicami Podwale oraz Piłsudskiego na plac Legionów. Dalej tramwaje skręcą w Małachowskiego, następnie Pułaskiego, Hubską i Glinianą aż do przystanku GAJOWA (nr 21008). Po osiągnięciu południowego krańca linii, tramwaje ruszą z powrotem tą samą trasą do Tarczyński Arena.
W drogę powrotną tramwaj 21 wyruszy z GAJOWEJ (nr 21007), mijając Glinianą, Hubską, Pułaskiego, Małachowskiego, Piłsudskiego, plac Legionów, Podwale i plac Jana Pawła II. Dalej przez Legnicką i Milenijną tramwaje wrócą na Pilczycką i zakończą trasę na Tarczyński Arena.
Pasażerowie korzystający z tramwaju 21 również powinni zwrócić uwagę na zmianę lokalizacji końcowych przystanków i wydłużoną trasę przez centrum.
Pozostałe linie tramwajowe będą funkcjonować według zwykłego rozkładu, bez żadnych zmian tras.
Nowy rozkład i trasa autobusu 718
Zmiany obejmą także linię autobusową 718, która przez czas remontu będzie obsługiwać trasę prowadzącą od przystanku przy ulicy Peronowej, następnie przez Piłsudskiego, Stawową, Borowską, Ślężną, Dyrekcyjną, Hubską, Bardzką i Świeradowską aż do pętli GAJ.
W drodze powrotnej autobus odjedzie z pętli GAJ przez Świeradowską, Bardzką, Hubską, Suchą i Borowską, kończąc kurs na Peronowej. Pojazdy tej linii będą odjeżdżać co 10 minut, a podróż zapewnią pojemne, przegubowe autobusy.
Praktyczne wskazówki dla mieszkańców
Remont na ul. Bardzkiej to kolejne wyzwanie dla komunikacji miejskiej w tej części miasta. Najważniejsze zmiany dotyczą tras tramwajów 18 i 21 oraz autobusu 718 – to nimi dojedziemy do okolic GAJOWEJ czy południowych osiedli. Jeżeli zależy Ci na szybkim przesiadaniu się, warto wcześniej sprawdzić rozkłady i położenie przystanków, szczególnie w rejonie GAJOWEJ oraz Peronowej.
Zachęcamy do śledzenia na bieżąco informacji Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta oraz korzystania z aplikacji mobilnych do sprawdzania odjazdów. Pamiętajmy, że pozostałe linie tramwajowe nie zostały objęte zmianami i mogą stanowić alternatywę dla osób, które chcą unikać najbardziej zatłoczonych tras objazdowych.
Co warto zapamiętać na czas remontu?
Na czas prac torowych na ul. Bardzkiej komunikacja miejska będzie funkcjonować w zmienionej organizacji. Kluczowe zmiany to objazdy tramwajów 18 i 21 przez centrum oraz zwiększona częstotliwość autobusów 718. Dobrze zaplanowana podróż pozwoli uniknąć opóźnień i dezorientacji. Warto uzbroić się w cierpliwość – remont to inwestycja w wygodniejsze i bezpieczniejsze przejazdy w przyszłości.
źródło: facebook.com/mpkwroc