Remont Zajezdni Borek wkrótce dobiegnie końca

Od 2022 roku trwają prace modernizacyjne w Zajezdni Borek, które są obecnie na etapie końcowym. Rekonstrukcja przyniosła szereg innowacji i udogodnień dla zarówno taboru, jak i kadry Miejskich Przedsiębiorstw Komunikacyjnych we Wrocławiu.

Budowa nowej hali w Zajezdni Borek została zakończona, a obiekt jest już gotowy do serwisowania tramwajów, szczególnie nowoczesnych modeli jak Gamm i Pes. Prezes MPK we Wrocławiu, Witold Woźny, informuje, że modernizacja obejmowała różne aspekty: przebudowę wejść i wyjść z zajezdni, remont toru numer 17, który do tej pory był miejscem postoju uszkodzonych pojazdów, a także budowę nowej hali z magazynem. Dodatkowo, postawiono ekran akustyczny dla ochrony przed hałasem.

„Ta intensywna modernizacja była konieczna do obsługi najnowszych modeli tramwajów. Uzyskaliśmy dodatkowe miejsce na terenie zajezdni, zwiększając jej pojemność o 30 proc., z niecałych 100 do 130 miejsc. Zainstalowaliśmy również ekran akustyczny, co zapewni ciszę po stronie ulicy Sępiej wzdłuż całej długości terenu zajezdni” – mówi prezes Woźny.

Czas trwania modernizacji Zajezdni Borek wyniósł dwa lata, a koszt przekroczył 49,5 miliona złotych. Prezes MPK Wrocław, Witold Woźny, wyjaśnia kiedy pierwsze pojazdy wjadą do nowej hali oraz jak ta inwestycja wpłynie na codzienną jazdę tramwajami po Wrocławiu.