Propozycje Bezpartyjnych Samorządowców na rozwój infrastruktury kolejowej na terenie Wrocławia

Na spotkaniu z mediami, które miało miejsce w czwartek, przedstawiciele Bezpartyjnych Samorządowców prezentowali swoje koncepcje na ożywienie działalności kolei w naszym regionie. Wśród propozycji znalazły się pomysły takie jak utworzenie połączenia kolejowego pomiędzy dzielnicami Leśnica, Nadodrze oraz Psie Pole, budowa tunelu łączącego Dworzec Świebodzki ze stacją Wrocław Główny, a także adaptacja obwodnicy towarowej do potrzeb przewozów pasażerskich.

Jerzy Michalak, kandydat ubiegający się o stanowisko prezydenta Wrocławia, podkreślił podczas konferencji prasowej, że planowane zmiany mogą zostać wprowadzone w ciągu 71 dni. Liczba ta, odnosząca się do numeru kierunkowego do Wrocławia, jest często wykorzystywana przez Michalaka podczas kampanii wyborczej.

Michalak wyjaśnił: „Już według najświeższego rozkładu jazdy możliwe jest utworzenie pierwszej linii szybkiej kolei miejskiej. Będzie można zrealizować podróż z Leśnicy do Psiego Pola przez Nadodrze i Sołtysowice w czasie krótszym niż 30 minut, a dokładniej w 28 minut. Połączenie to będzie realizowane linią kolejową biegnącą wzdłuż obwodnicy towarowej wrocławskiego systemu kolejowego”.

Podczas spotkania poruszony został również temat wprowadzenia jednego biletu umożliwiającego korzystanie zarówno z kolei, jak i komunikacji miejskiej na terenie Wrocławia. „Zobowiązuję się, że w ciągu 71 dni od dnia zaprzysiężenia nowego prezydenta uda mi się przywrócić Urbancard jako ważny dowód opłacenia przejazdu we wszystkich pociągach regionalnych – zarówno na liniach Kolei Dolnośląskich, jak i Polregio” – zapowiedział Michalak.