MPK Wrocław, lokalny operator transportu publicznego, ogłosił niedawno duży przetarg na dzierżawę 200 fabrycznie nowych autobusów spalinowych. Autobusy te mają być zarówno 12- jak i 18-metrowymi pojazdami. Przewoźnik planuje wprowadzić te nowe autobusy do swojej floty na okres dzierżawy wynoszący 10 lat.
Przetarg Wrocławskiego MPK podzielono na dwie części. Pierwsza obejmuje dzierżawę 100 autobusów, składających się ze 55 pojazdów klasy Mega, 38 sztuk klasy Maxi oraz 7 autobusów Midi. Druga część przetargu jest związana z dostarczeniem kolejnych 42 autobusów Mega oraz 58 Maxi. Wszystkie autobusy, które są przedmiotem tego przetargu, mają być napędzane silnikami Diesla.
Całkowity czas dzierżawy dla wszystkich pojazdów wynosi 120 miesięcy (10 lat), liczony od dnia zawarcia umowy dzierżawy.
W postępowaniu mogą uczestniczyć tylko wykonawcy, którzy udokumentują realizację dostaw co najmniej 40 nowych autobusów miejskich w ciągu ostatnich 4 lat. Wymagane jest także, aby co najmniej 20 z tych dostarczonych autobusów było pojazdami przegubowymi.
Kryteria wyboru oferty w przypadku pierwszej części zamówienia to: cena (80% wag) i warunki techniczne (20% wag). Dla drugiej części przetargu, kryteria oceny to: cena (68% wag), ocena techniczna (20% wag) oraz okres gwarancji (12% wag).
Aktualnie oczekujemy na publikację dokładnych dokumentów zamówienia, które opiszą wymagania dla poszczególnych rodzajów autobusów.