Postęp prac nad Aleją Wielkiej Wyspy i nowymi mostami we Wrocławiu

Od dawna oczekiwane prace inwestycyjne w stolicy Dolnego Śląska, Wrocławiu, związane z budową Alei Wielkiej Wyspy oraz dwóch mostów nad rzekami Odrą i Oławą, zbliżają się ku końcowym etapom. Cieszące się dużym zainteresowaniem mieszkańców miasta, przedsięwzięcie przewiduje utworzenie nowej arterii komunikacyjnej, która ma na celu ułatwić połączenia pomiędzy dzielnicami Krzyki a Biskupinem i Sępolnem. Jest to inwestycja o strategicznym znaczeniu dla wschodniej części Wrocławia, której otwarcie planowane jest na rok 2023.

Aleja Wielkiej Wyspy będzie posiadała po jednym pasie ruchu w obie strony i jak podkreślają urzędnicy magistratu, nie będzie pełniła funkcji obwodnicy. Planowane są tam bowiem restrykcje dotyczące ciężarówek, w tym ograniczenia tonażowe.

W ramach realizacji projektu Alei Wielkiej Wyspy powstaną dwa mosty. Pierwszy z nich, krótszy most nad Oławą, będzie miał około 350 metrów długości. Drugi zaś, znacznie dłuższy, 700-metrowy most będzie rozciągał się nad Odrą. Obie te przeprawy już teraz posiadają swoje oficjalne nazwy.

Podczas sesji Rady Miejskiej Wrocławia, która miała miejsce 22 czerwca, radni dokonali wyboru nazw dla nowych mostów poprzez głosowanie nad projektami uchwał. Zdecydowano w ten sposób, że dłuższa przeprawa przez Odrę otrzyma nazwę Most Olimpijski, co nawiązuje do znajdującego się niedaleko Stadionu Olimpijskiego. Z kolei krótsza przeprawa przez Oławę będzie nosiła nazwę Most Na Wilczym Kącie, co odwołuje się do okolicznego osiedla zasiedlanego jeszcze od 1808 roku.