Wrocław wprowadza ambitny plan rozbudowy sieci tramwajowej: pięć nowych linii i nowa zajezdnia

Wrocław ma w planach przeprowadzenie niezwykle ambitnego projektu, który dotyczy rozbudowy istniejącej infrastruktury komunikacyjnej. Miasto ogłosiło, że zamierza zbudować aż pięć nowych linii tramwajowych. Dodatkowo, do planów inwestycyjnych włączono budowę nowej zajezdni. Jest to największy program inwestycyjny w historii Wrocławia, skupiający się na rozbudowie sieci tramwajowej.

Pierwszą z planowanych linii, o długości ponad półtora kilometra, ma stanowić trasa prowadząca z pętli Sępolno do nowoprojektowanej pętli Swojczyce, zlokalizowanej w okolicy ulicy Chałupniczej. Przewiduje się, że tramwaje na tej trasie będą kursowały od 2026 roku. W ramach tego projektu powstanie również parking typu Park & Ride.

Dodatkowo, w ramach całkowitego kosztu inwestycji wynoszącego 221 milionów złotych, przewidziane jest przemodelowanie jezdni m.in. na ulicach Mickiewicza i Swojczyckiej, a także stworzenie drogi łączącej ulice Marca Polo i Swojczycką. Projekt ma być gotowy do realizacji na początku 2024 roku, a przetarg na budowę planowany jest na drugi kwartał tego samego roku.

Wrocław nie zatrzymuje się jednak na jednej linii. W 2027 roku miasto planuje uruchomienie kolejnej trasy tramwajowej, która umożliwi pasażerom dotarcie do szpitala zlokalizowanego przy ulicy Borowskiej. Nowa linia tramwajowa będzie przedłużeniem istniejących torów na ulicy Świeradowskiej i będzie biegła dalej przez ulice Działkową oraz Borowską. Aby obsłużyć tę trasę o długości około jednego kilometra, potrzebne będą cztery tramwaje.