Założenie własnej firmy to tylko pierwszy krok do sukcesu – kolejnym jest zwiększenie jej popularności wśród potencjalnych klientów. Jeszcze do niedawna najpopularniejszą formą działań marketingowych była reklama zewnętrzna, podczas gdy obecnie w świecie opanowanym przez e-commerce kluczem do osiągania wysokich zysków jest odpowiednio dobra pozycja witryny WWW w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie polega na sukcesywnej poprawie pozycji wybranej strony w listingu SERP (Search Engine Results Page) w wiodącej wyszukiwarce treści w Polsce – Google. Proces ten jest wieloetapowy, niezwykle zaawansowany technicznie i trudny, dlatego jego realizacją zajmują się z reguły wyspecjalizowane agencje interaktywne SEO, dla których algorytm Google nie ma żadnych tajemnic.
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycję każdej ogólnodostępnej witryny w sieci oblicza algorytm Google, który uzyskuje na ich temat dane za pośrednictwem niewielkich skryptów, znanych jako roboty Google. To właśnie one w trybie ciągłym przeszukują całą sieć w poszukiwaniu nowych witryn. Skomplikowane działanie algorytmu jest tajne, firma Google tylko co pewien czas udostępnia i przekazuje najbardziej zaangażowanym pozycjonerom podstawowe informacje niezbędne w procesie pozycjonowania. Właśnie z tego względu tak istotne jest, aby zawsze korzystać z usług wyłącznie najlepszych agencji interaktywnych SEO.
Efekty pozycjonowania
Pozycjonowanie ma wiele zalet, dzięki którym stanowi obecnie podstawowe działanie marketingowe w sieci. Wśród efektów, które z pewnością się pojawią, warto wymienić:
- poprawę pozycji witryny w wyszukiwarce Google. Część przedsiębiorców oczekuje pojawienia się nawet w pierwszej trójce, jest to niestety bardzo trudne zadanie, szczególnie w przypadku, gdy dotyczy popularnych fraz kluczowych z dużą konkurencją np. pozycjonowanie na miasto Wrocław;
- zwiększenie zysków wynikających z lepszej pozycji w Google – internauci w poszukiwaniu nowych stron zazwyczaj wykorzystują właśnie ją;
- zwiększenie zaufania w oczach klientów, którzy znacznie lepiej oceniają dostawcę obecnego w pierwszych wynikach wyszukiwania;
- poprawę wszystkich parametrów dotyczących witryny WWW, w tym jej szybkości działania oraz UI i UX;
- i wiele innych.
Pozycjonowanie lokalne jako alternatywa pozycjonowania standardowego
Warto wiedzieć jednak, że działania SEO dotyczą nie tylko witryn wykonujących swoją działalność tylko w sieci, lecz także sklepów stacjonarnych oraz punktów usługowych, które realizują swoje działania „na miejscu”. Proces ten nosi nazwę pozycjonowania lokalnego i obejmuje działania mające na celu poprawę widoczności nie strony internetowej, a punktu stacjonarnego. Z tego względu działania są zupełnie inne, lecz równie skomplikowane. Więcej na ten temat dowiesz się ze strony https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-wroclaw/. Agencja będzie musiała między innymi założyć wizytówkę firmy w Google, dzięki czemu wybrany punkt stacjonarny pojawi się w danym miejscu w Mapach Google, a także wybrać frazy kluczowe połączone z regionem, miastem bądź województwem, np. takie jak „buty męskie Wrocław”, “Wrocław fryzjer damski”. Dzięki takim frazom strona wyświetli się głównie osobom, które chcą zakupu dokonać stacjonarnie w sklepie lub zlecić usługę.