Jeśli planujesz rozwój swojego biznesu, to warto, abyś skierował swoją uwagę na Internet. To właśnie tam dokonuje się wielkich rzeczy. Wiele cennych informacji o produkcie czy o firmie czerpiemy przecież stamtąd. Mając to na uwadze, warto jest zadbać o to, aby strona internetowa firmy spełniała standardy Google’a. Dzięki temu znajdziemy się na samym szczycie wyszukiwarki. Jakie to są standardy i jak sprawić, aby pozycja była dla nas jak najkorzystniejsza?
Jak pomóc swojej witrynie internetowej? Wysoki ranking w wyszukiwarce
Jak wiadomo, z roku na rok wartość sprzedaży online rośnie. Oznacza to, że coraz więcej osób robi zakupy, wykorzystując w tym celu internet. Można więc uznać, że odpowiednia prezencja w oczach Klientów jest kluczowa. A żeby to było możliwe, należy zadbać o to, aby dostęp do strony internetowej był możliwie jak najłatwiejszy. Wiemy też, że około 90% internautów w swoich poszukiwaniach nie wychodzi poza 1. stronę przeglądarki. To zupełnie tak, jakby 9 na 10 osób brało do rąk gazetę, ale czytało tylko jej stronę tytułową. O co należałoby wtedy zadbać? O to, aby nasza oferta tam się pojawiała i była w jak najbardziej widocznym miejscu, a więc na szczycie. W internecie w tym celu wykorzystuje się szereg praktyk, które pomagają ten cel zrealizować, a kryją się pod terminem „pozycjonowanie”.
ABC pozycjonowania. O czym należy pamiętać?
Pozostając jeszcze chwilę w metaforze z dziedziny gazet, można powiedzieć, że są takie, które są warte czytania, i są takie, których czytanie wręcz szkodzi. Nie inaczej jest ze stronami internetowymi. Tylko że jeśli są napisane nieodpowiednio, praktycznie się ich nie zauważa. Z gazetami jest o tyle łatwiej, że jeśli ktoś uda się do sklepu w poszukiwaniu gazety, to zauważy wszystkie. Czym jest więc pozycjonowanie?
„Pozycjonowanie stron internetowych to działania mające na celu wypromowanie witryny internetowej, tak aby po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych wyświetlała się na pierwszej stronie wyszukiwarki. W tym celu wykorzystuje się praktyki, które algorytm Google’a toleruje i premiuje. W praktyce oznacza to wdrożenie zmian w treści tekstowej, gdy dopasowujemy długość, jakość, ale też strukturę witryny, czyli np. architekturę informacji. Niezwykle istotny jest dobór odpowiednich słów kluczowych, od których skuteczne pozycjonowanie zależy przede wszystkim. Warto mieć świadomość, że te działania nie dotyczą płatnych kampanii reklamowych, takich jak Google Ads. To inny sposób, które kosztuje każde kliknięcie internauty na nasz link. Praktyki SEO, czyli z ang. Search Engine Optimization, sprawiają, że pozycja naturalnie znajduje się wysoko”.
Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/krakow/
Warto zlecić zadanie optymalizacji profesjonalistom. O ile samemu można wdrożyć pewne działania, to niestety, ale bardzo często są tylko pozornie premiowane. To bardzo ważne, aby mieć świadomość, co faktycznie działa, a co nie. W przeciwnym wypadku ich wykorzystywanie może skończyć się tragedią, czyli karą nałożoną przez Google’a. Wymienić można na przykład filtr algorytmowy i blokadę ręczną.